Malowanie na ekranie

Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się dalej programowaniem w scratchu, a konkretnie:
- jak tworzyć własne procedury;
- procedury z parametrem i bez parametru;
- jak korzystać z własnych bloków podczas tworzenia projektów.
Na karcie więcej bloków kliknij przycisk stwórz blok, wpisz w bloku nazwę np. trójkąt i kliknij ok.
Następnie postępuj wg rysunku poniżej. Wykonaj skrypty, które będą rysowały trójkąt oraz skrypt, który będzie „wywoływał” procedurę trójkąt.
Procedura z parametrem
Takie dane jak długość boku, kolor rysowanego boku – najlepiej określić podczas wywołania procedury. Do tego służą parametry procedury.
Prześledzimy sobie jak tworzyć procedurę z parametrem na drugim przykładzie kwadracie. Kwadrat jest procedurą, bok kwadratu jest parametrem. Za pomocą jednej procedury możemy rysować kwadraty o różnych wymiarach.
Malowanie kwiatów na ekranie
Zadanie
Zaznacz scenę lewym klawiszem i wybierz kartę tła.
Zamaluj tło na zielono i dodaj napis „Naciśnij klawisz C aby wyczyścić ekran”.
Pamiętaj aby pisać skrypty na duszku a nie na scenie!
Podpowiedź
Ale możesz spróbować sam!
Problem do wykonania
Zdefiniuj blok o nazwie wielo z dwoma parametrami liczbowymi (ile, bok). Po wywołaniu tej procedury na ekranie powinien powstać wielokąt foremny o określonej liczbie boków (ile) i danej długości (boku).