Scratch – ruchomy komiks!
Na dzisiejszych zajęciach dowiemy się jak zrobić ruchomy komiks w Scratchu. W tym celu wykorzystamy komunikaty, które będą nadawane przez duszki.
Na lekcji przygotujemy w Scratchu komiks o spotkaniu Czerwonego Kapturka z wilkiem – przy okazji poznamy kilka ciekawych bloków.
Schemat działania
- Znajdź w bibliotece tła Scratcha obrazek przedstawiający las.
- Przygotuj dwa duszki wilka i dziewczynkę (Czerwonego Kapturka). Duszek wilka. Duszek Kapturka. (kliknij na czerwony napis gdy pojawi się obrazek kliknij prawym klawiszem myszy i zapisz obrazek na pulpicie wilka i Kapturka).
- Następnie wczytaj obydwa obrazki do naszego programu Scratcha na przygotowaną scenę.
- Planujemy dialogi dla wilka i Czerwonego Kapturka. Możemy sami wymyśleć dialogi albo skorzystać z dialogów z podręcznika. Około 4 kwestii dla każdej z postaci.
- Budujemy skrypty oddzielnie dla wilka, dialog (musimy być wówczas na ikonce wilka)
- i oddzielnie dla Czerwonego Kapturka.
- Utwórz dalsze etapy dialogu. Po otrzymaniu komunikatu wilk lub Czerwony Kapturek wypowiadają swoje kwestię i nadają kolejne komunikaty.
- Otwórz podręcznik na stronie 26 i dalej kontynuuj realizację projektu.
- W baśni o Czerwonym Kapturku występują jeszcze inni bohaterowie babcia i myśliwy. Dodaj te postacie do projektu i włącz je do rozmowy. Co powinny mówić te postacie? Przed czym przestrzegać Kapturka? (punkt 10 na ocenę celujący).