Robimy film w Scratchu!

Dzisiejszym zadaniem projektowym na lekcji informatyki będzie zaanimowanie zaprojektowanej przez siebie postaci robota, człowieka, zwierzęcia. Do tego zadania potrzebny nam będzie program sieciowy Scratch.

Kliknij na link aby przejść do programu

    1. Usuwamy postać kotka ze sceny – mamy czystą scenę.
    2. Teraz rysujemy naszą postać na scenie. Korzystając z dostępnych narzędzi, i gamy kolorów.
    3. Duplikujemy kolejne zaprojektowane postacie i zmieniamy na kolejnych scenach pojedyncze elementy w taki sposób aby imitowały ruch.
    4. Musimy teraz tylko uruchomić naszą postać. Piszemy prosty kod blokowy – zaczynamy kodować.
    5. Przechodzimy na pierwszą zakładkę SKRYPTY i piszemy poniższy skrypt.
    6. Aby znaleźć poszczególne bloki klikamy na poszczególne sekcje: ruch, wygląd, dźwięk, zdarzenie, kontrola, czujniki, wyrażenia itp. Chwytamy dany element z sekcji i przesuwamy na środek sceny i układamy w ciągły skrypt. Elementy muszą być ze sobą połączone.
    7. Gdy ustawimy powyższy skrypt uruchamiamy nasz program klikając na zieloną flagę. Nasza postać zacznie się poruszać tj. zaczną zmieniać się kolejne kostiumy postaci.
    8. Pod koniec lekcji projekt podlega ocenie.