Ruchome wiatraki – Scratch!
Na dzisiejszych zajęciach ze Scratcha dowiemy się:
- jak zrealizować projekt ze zmiennym tłem;
- wykorzystać tryb wektorowy Scratcha;
- wykonać animację elementu.
Schemat działania
- Przygotowujemy scenę, szukamy w bibliotece Scratcha dwa obrazy pierwszy przedstawiający miasto, drugi przedstawiający drogę za miastem.
- Usuwamy duszka – kotka i ewentualnie puste białe tło.
- Nadajemy nazwy wybranym tłom odpowiednio miasto i droga.
- Wstawiamy drugie tło i zmieniamy nazwę.
- Następnie przygotowujemy trzy duszki postać (np. dziewczynka) – możemy pobrać z biblioteki, narysuj nowego duszka – budynek wiatraka i trzeci duszek same skrzydła wiatraka.
- Budujemy skrypty dla duszków (Ania, skrzydło1, wiatrak1) i tła miasto droga.
- Ustawienie skryptów w tle.
- Przetestuj działania skryptów na początku skrypty, które są z lewej strony potem dopisz skrypty po prawej stronie.
- Gdy wszystko działa skopiuj dwa duszki wiatrak i skrzydło – tak aby scena zawierała dwa wiatraki i spraw aby oba się obracały.
- Rozbuduj projekt opracowany podczas lekcji. Dodaj kolejne sceny i nowe postacie, które nawiąże np. dialog z Anią.