Duszek w labiryncie

  1. Zaprojektuj scenę po której poruszać się będzie nasz duszek. Scena ma mieć wygląd labiryntu. Scenę należy zaprojektować w programie graficznym i zapisać w formacie PNG. Wymiary sceny to 960×720 kratka wielkości 80px. Ustalamy dwa dowolne kolory kratek końcowa kratka niebieska.
  2. Jeżeli nie wiemy jak zrobić scenę, pobieramy ze strony.
  3. Otwórz scratcha i wstaw scenę którą zaprojektowałeś lub pobrałeś z mojej strony. (Wczytaj tło z pliku – Plik)
  4. Duszek ma chodzić po polach labiryntu, więc należy go proporcjonalnie zmniejszyć.
  5. Kolejny etap projektu to: sterowanie postacią. Należy w tym celu utworzyć odpowiedni skrypty. Zakładam, że chcesz sterować postacią za pomocą strzałek.
  6. Ułóż skrypt dla duszka, polecenia do wykonania po naciśnięciu klawisza ze strzałką w lewo.
  7. Jeśli uważamy, że skrypt działa, projektujemy kolejne skrypty, aby uruchomić pozostałe klawisze (góra, dół, prawo).
  8. Aby nie obracał się duszek do góry nogami.
  9. Gdy już stworzyliśmy panel sterowania postaci przechodzimy do uruchomienia projektu.
  10. Jeśli klikniemy na zieloną flagę.
  11. Kolejny problem to trasa po której powinien chodzić duszek w labiryncie. W naszym przypadku do pola zielone. czerwone pola to ściany labiryntu.
  12. Ułóż klocki w kolejny skrypt (zaczynając od zielonej flagi). W naszym przykładzie należy poprawić -40 na – 80. Jak to czytać jeżeli duszek dotknie czerwonego pola to wówczas jest cofany na poprzednie pole.
  13. Jeśli projekt działa tzn. jesteś wstanie sterować postacią w labiryncie, duszek odbija się od czerwonych ścian labiryntu.
  14. Zadanie: Spróbuj zaprojektować następujące zdarzenie. Gdy duszek dotrze do zielonego pola to wówczas mówi „skończyłem grę”.
  15. A jak zaprojektować skrypt aby program zliczał nam wszystkie „wejścia” w ścianę – na czerwone pola?
  16. Wykorzystaj powyższą podpowiedź.