Na dzisiejszych zajęciach dowiemy się jak korzystać z wektorowego edytora grafiki, tworzyć nowe własne bloki.

Wejdźmy na stronę Scratcha. (www.scratch.mit.edu) Zaloguj się jeśli posiadasz na swoje konto, jeśli nie to kliknij na klawisz stwórz.

Wyszukaj grę np.: zbieranie jabłek

Zajrzyj do środka programu, sprawdź jego działanie, zastanów się za co odpowiadają poszczególne bloki w programie.

Wróć z powrotem do pustego projektu w scratchu po przez przycisk Stwórz.

Wejdź w kartę (zakładkę) kostium. Otworzy się nowy edytor. Zmienisz w nim kostium duszka na strzałkę.

Z duplikuj postać kota, a następnie na trzecim kostiumie dorysuj kilka elementów.

Przyjrzymy się teraz nowymi blokami – zmienne, moje bloki.

W zmiennych możemy tworzyć – zmienne do przechowywania danych np. liczbowych. Moje bloki – skrypty do tworzenia własnych funkcji w skryptach. Funkcje te są wywoływane w skrypcie, dzięki nim cały program jest czytelniejszy i podzielony na mniejsze programy.

Wybieramy moje bloki następnie utwórz blok – pojawi się okienko wpisujemy nazwę, wybieramy dodatkowo jedną z opcji.

W programie tworzy się nowy blok o podanej nazwie.

About Post Author

Skip to content